به همت حوزه معاونت پژوهشی و فناوری واحد یزد و همکاری دانشکده هنر و معماری این دانشگاه سمینار بررسی رویکردهای نو گرا در هنر و گرافیک معاصردر سالن آمفی تئاتر دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد .

این همایش با حضور دکتر بهرام کلهرنیا عضو هیأت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران ، دکتر داودی معاون پژوهش و فناوری واحد یزد ، مهندس خجسته مدیر گروه دانشکده هنر ، تعدادی از اساتید دانشکده هنر و با استقبال خوب جمع زیادی از دانشجویان این رشته برگزار شد.

در این مراسم مهندس مهدی صنوبر عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سخنرانی خود گفت : این نشست تخصصی با هدف ارتقای سطح علمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنها با رویکردهای نو گرا در زمینه های مختلف هنر و گرافیک معاصر تشکیل شد.

وی ادامه داد : با توجه به نسبت تنوع رشته های گوناگون هنری در دانشکده هنر نیاز است تا در حوزه های متفاوت و متنوع چنین نشست هایی برگزار گردد تا نیاز ما و کنجکاوی های دانشجویان در حوزه های هنری به گونه ای از دریچه های افکار نو پاسخ داده شود.

در ادامه دکتر کلهرنیا در سخنرانی به تبیین جایگاه گرافیک در ایران پرداخت و اذعان داشت : گرافیک نقش مهم و سهم بزرگ و خاصی در پیشبرد اهداف زندگی روزمره مردم در دنیای امروزی ایفا میکند ، وی در ادامه به گستردگی و تنوع مناسبات و تعاریف جدید در حوزه گرافیک و هنر معاصر پرداخت.

عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در ادامه به راهکارهای هدفمند ارتباط با مخاطب و چگونگی تأثیرات هوشمندانه رنگ و فرم را در اثر هنری و تأثیرات این عناصر را برروح و روان اجتماع پرداخته و آن را مورد بررسی قرار داد. در پایان جلسه به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا